dinsdag 29 augustus 2017

Grutte Grize te koop voor nieuwe avonturiers

'Verkoop je de boot als je terug bent ?', werd er vaak gevraagd. En het antwoord was een resoluut nee. Maar inzichten veranderen: Anneke en Robert druk met werk, Meike naar de middelbare school, hockeyen en Fries leerorkest in het weekend. Ook wij gaan de nautisch donkere jaren in. Nou ja, zo erg is het niet, maar we verwachten wel een stuk minder te kunnen varen dan eerst. En dat geldt zowel prive als met Zeilenderwijs. En dan is het wel wat zonde om zo'n groot jacht voor de deur te hebben liggen. Daarom is de Grutte Grize beschikbaar voor een volgende lichting avonturiers en gaan wij op zoek naar iets kleiners, trailerbaars en met wat minder financiele footprint.

 Bij deze dus:



Zeer compleet uitgeruste Ovni 435 uit 2002.

De Ovni 435 is de perfecte blue-water cruiser. Comfortabel zeegedrag, veel ruimte en daglicht binnen en super robuust. Door het midzwaard en ophaalbaar roerblad kan de boot op zeer ondiep water (80cm) varen en rechtop droogvallen. Het perfecte schip voor lange reizen of om de ondiepe Europese kusten te bevaren.

Deze Ovni 435 is uitgerust voor een volgende lange reis: (Wij zijn net terug van een rondje Atlantic en het schip heeft zich fantastisch gehouden, zie www.gruttegrize.blogspot.nl.) windvaanstuurautomaat, SSB radio met Pactor modem, zonnepanelen, windgenerator, EPIRB, RIB, reddingsvlot etc.etc.

Het schip verkeert technisch in een goede staat maar het verfsysteem is matig. Daarbij moet de ankerlier vervangen worden en is een roerlager en stuurstangkogel versleten. Ook mag het buitenlager van de schroefas wel vervangen worden en is het schip aan nieuwe antifouling toe. Om deze reden bieden we deze Ovni voor een zeer scherpe prijs aan.

Vraagprijs: EUR 182.500 BTW betaald / EUR 151.000 ex BTW

Algemeen:

Ovni 435, Grutte Grize, lengte 13.37, breedte 4,22 m, diepgang 0.80 – 2.54 m, bouwjaar 2002, 4 hutten, 2 natte cellen, betimmering eiken, 8(+1) slaapplaatsen,  elektrische ankerlier (defect), hydraulisch ophaalbaar midzwaard en roerblad.

Motor:
Volvo Penta D2-55 , 55 pk, diesel, verbruik ca. 2,5 liter/uur, schroefas, 3 blads vaste schroef, 2 dieseltanks totaal 240 liter.

Nautische apparatuur:
Raymarine ST60 Diepte, Log, Wind, Raymarine E7 kaartplotter, OceanSat Class-B AIS, Furunu GPS/Plotter, Furuno Radar, Raymarine DSC VHF, ICOM M802 SSB met ICOM AT140 tuner en SCS Pactor III modem, L&S hydraulische autopilot met binnen en buitenbediening, Windpilot Pacific windvaanstuurautomaat met Raymarine ST1000 tillerpilot voor licht weer, EPIRB, radio/CD speler met buitenspeakers, LED 3-kleur/ankerlicht.

Overige apparatuur:
3 serviceaccu’s totaal 315 Ah (2017), Waeco omvormer 2000 watt (2015), 200 Watt zonnepanelen, Rutland 913 windgenerator, gas/rook melders, 3 brandblussers, Isotherm koelkast

Tuigage:
Grootzeil (2014) geheel doorgelat, genua (2016) op rolinstallatie, kotterfok, gennaker, stormfok, reservegrootzeil, reservegenua, bimini, zonnetent vanaf mast tot achterschip, grootzeilhuik (2014), buiskap (2014), rolgenuahoes (2014).

Overige
30 Kg Bruce anker, 90 meter 10mm ketting, Danforth 15 kg anker, Lofrans ankerlier (motor defect) met Lewmar afstandsbediening, Zodiac Yachtline 310 RIB met Mercury 4pk, 4 persoons reddingsvlot (gekeurd in 2016), diverse reserveonderdelen, LED binnenverlichting, kuipkussens.

Gas-water-comfort:
2 watertanks totaal 600 liter, warmwater via boiler op motor en 220V, douche binnen, douche buiten, vuilwatertank, gasbun, Webasto heteluchtverwarming (diesel)











































Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen